دریافت نماد اعتماد الکترونیک

یکی از اقداماتی که بعد از طراحی و پیاده‌سازی وب‌سایت لازم است پیگیری کنید، دریافت نماد اعتماد الکترونیک است. این نماد، یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های اعتباربخشی به سایت شما است. معمولاً، برای جلب اطمینان کاربر، لازم است برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک اقدام کنید. این نماد، نشان از احراز هویت شما، در مرکز توسعه تجارت الکترونیک است. با داشتن ای نماد، می‌توانید به‌راحتی برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی اقدام کنید.

ای نماد چیست؟ چطور باید برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک اقدام  کرد؟ ضرورت داشتن ای نماد برای سایت چیست؟ در ادامه این مقاله، به پاسخ سوالات شما خواهیم پرداخت.

ای نماد چیست؟

ای نماد یا نماد اعتماد الکترونیکی، یکی از مهم‌ترین روش‌های احراز هویت سایت در مرکز توسعه تجارت الکترونیک است. جلب اطمینان کاربران، یکی از مهم‌ترین پارامترها در محبوبیت سایت محسوب می‌شود. زمانی که جهت خرید کالا یا خدماتی خاص، امکان پرداخت اینترنتی در سایت وجود دارد، لازم است اطمینان کاربر از صحت ارائه خدمات، جلب شود. در این‌جا، کاربر با مشاهده ای نماد، اطمینان حاصل ‌می‌کند که، با سایت قابل اعتمادی روبرو است.

کاربر در این شرایط، می‌تواند با خیالی آسوده، نسبت به پرداختی امن و دریافت خدمات یا کالا اقدام کند. دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، گام مطلوبی در ارائه خدمات، بعد از پیاده سازی سایت از از طریق سایت ساز محسوب می‌شود.

ضرورت داشتن ای نماد برای سایت چیست؟

ای نماد (eNAMAD) یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت‌هایی است که خدماتی مثل فروشگاه اینترنتی ارائه می‌دهند. نماد اعتماد الکترونیک، یکی از مهم‌ترین المان‌های سایت‌هایی است که، نیاز به پرداخت اینترنتی دارند. ضرورت داشتن ای نماد برای سایت، بسیار زیاد است. کاربر در بدو ورود به سایتی که شناخت قبلی از حسن انجام کار آن ندارد، نیازمند مشاهده "ای نماد" است.

داشتن ای نماد برای سایت، زمانی کاربردی است که با کلیک بر روی آن، به صفحه مربوطه در سایت ای نماد متصل شوید و اطلاعات دقیقی از ثبت‌کننده سایت مشاهده کنید. معمولاً، صاحبین کسب و کار، از ضرورت داشتن ای نماد برای سایت، آگاه هستند و به‌همین‌دلیل، در اولین اقدام پس از ثبت و راه‌اندازی وب سایت توسط سایت ساز آنلاین، جهت دریافت ای نماد اقدام می‌کنند.

چرا ای نماد برای فروشگاه اینترنتی اهمیت دارد؟

همان‌طور که از ابتدا توضیح دادیم، داشتن ای نماد، برای فروشگاه اینترنتی اصل بسیار مهمی است. به‌عنوان یک کاربر، زمانی تصمیم به خرید از فروشگاه اینترنتی می‌گیریم که از روند کاری فروشگاه مطمئن باشیم. پرداخت پول در سایتی که هیچ اطمینانی به ارسال کالا یا امن بودن پروسه پرداخت به ما نمی‌دهد، عملاً اشتباه بزرگی است. پس ضرورت دریافت ای نماد، برای سایت فروشگاه اینترنتی بسیار زیاد است. تاحدی که، شروع فعالیت بدون دریافت نماد اعتماد الکترونیک، موفق نخواهد بود. دریافت نماد اعتماد الکترونیک، وب سایت شما را، به‌عنوان سایتی قابل اعتماد و شناخته‌شده معرفی می‌کند.

دریافت نماد اعتماد الکترونیک برای چه سایت‌هایی ضروری است؟

رایج‌ترین پرسشی که مطرح می‌شود، این است که چه سایت‌هایی نیازمند دریافت ای نماد هستند؟ باید گفت، دریافت نماد اعتماد الکترونیک، برای سایت‌هایی که کالا یا خدمات خود را می‌فروشند، ضروری است. سایت‌هایی که فروشگاه اینترنتی هستند و خدمات خود را اینترنتی می‌فروشند، لازم است جهت دریافت نماد اعتماد الکترونیک اقدام کنند.

پرداخت اینترنتی، نیازمند داشتن این نماد اعتمادسازی است. سایت‌هایی که محصولی برای فروش ندارند و خدمات را از طریق سفارشات تلفنی و حضوری به فروش می‌رسانند، نیازی به نماد اعتماد الکترونیک ندارند.

دریافت نماد الکترونیک چه تاثیری بر سایت دارد؟

فرض کنید، بدون شناخت قبلی از وب سایتی، قصد خرید اینترنتی محصول یا خدماتی دارید. تنها راه اطمینان به وب سایت، مشاهده نماد الکترونیک آن است. وجود لوگو نماد الکترونیک، کافی نیست. لازم است، این نماد، امکان کلیک داشته‌باشد. پس از کلیک روی نماد الکترونیک سایت، امکان ورود به صفحه دارنده سایت و مشاهده مشخصات کامل آن، هست. این تنها راه اعتمادسازی در سایت‌هایی است که قبلاً از آن خرید نکرده‌اید. پس دریافت نماد الکترونیک، در اعتماد سازی کاربران، اهمیت بسیار زیادی دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دریافت نماد الکترونیک، استفاده از خدمات پرداخت اینترنتی است. اگر برای دریافت نماد الکترونیک اقدام نکرده‌باشید، نمی‌توانید برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی کاربران از طریق سایت‌تان، اقدام قانونی کنید. زیرا از جمله مدارکی که برای ارائه به بانک نیاز دارید، دریافت نماد الکترونیک است.

انواع نماد الکترونیک چیست؟

اگر برای دریافت نماد الکترونیک اقدام کنید، معمولا در اولین گام، نماد الکترونیک بدون ستاره دریافت می‌کنید. این نماد، برای سایت‌های تازه تاسیس و نوپا درنظر گرفته شده‌است. بعد از آن، نماد یک ستاره دریافت خواهید کرد. دریافت نماد اعتماد الکترونیک یک ستاره، زمانی اتفاق می‌افتد که، یک سری پارامترهای احراز هویت و معیارهای بررسی را تامین کرده‌باشید.

اما برای دریافت ای نماد دو ستاره، لازم است در وب‌سایت‌تان، پروتکل SSL داشته‌باشید. این پروتکل، اهمیت تبادل اطلاعات بین کاربر و سایت را، کدگذاری می‌کند و همین موضوع، موجب افزایش امنیت تبادل اطلاعات، خواهدشد.

برای دریافت ای نماد چه اقداماتی لازم است؟

در اولین اقدام بعد از ساخت سایت، لازم است به وب سایت www.eNAMAD.ir مراجعه کنید و نسبت به ثبت نام، در این سایت فرم‌های لازم را پر کنید.

تمامی مراحل دریافت ای نماد، اینترنتی انجام می‌شود و لازم است مدارکی را جهت اعتمادسازی ارائه نمایید و همچنین، اصولی را در سایت خود رعایت کنید.

پس از ثبت این اطلاعات، نیاز به ارائه تعهدنامه در یکی از دفاتر اسناد رسمی است. با راهنمایی که توسط سایت ای نماد انجام می‌شود، به دفاتر اسنادرسمی مراجعه کنید و تعهدنامه‌ای تنظیم نموده و برای سایت ای نماد ارسال کنید.

ارزیابی وب سایت برای ای نماد چگونه است؟

برای ارزیابی وب سابت جهت دریافت ای نماد، نحوه ارائه محصولات، ضرورت وجود قیمت محصول و هزینه‌های احتمالی ارسال و مالیات آن، فاکتور فروش محصولات به‌صورت مجازی و همچنین ارائه کد پیگیری خرید محصول از سایت، از جمله موارد مهمی است که در ارزیابی عملکرد، قبل از دادن ای نماد بررسی می‌شود.

اطلاعات واقعی که در قسمت‌های درباره ما و تماس با ما درج می‌شود نیز، برای دریافت ای نماد اهمیت زیادی دارد. برای مطالعه بیشتر در خصوص این موضوع که چطور صفحه ی درباره ما بنویسیم، مقاله آن را مطالعه کنید. صحت ارائه اطلاعات در توضیحات سایت و محصولات آن، از جمله پارامترهای حائز اهمیت در ارزیابی وب سایت برای ای نماد است.

سخن آخر

داشتن ای نماد برای سایت بسیار اهمیت دارد. داشتن نماد اعتماد الکترونیک، گام بزرگی در اعتماد سازی کاربر است. معمولاً با مشاهده ای نماد، کاربر به‌راحتی کالا و خدمات موردنیاز خود را سفارش می‌دهد و هیچ نگرانی بابت پرداخت و صحت ارسال محصولات نخواهند داشت.

مشاهده منبع

10 اسفند 1398 - 14:45

نظرات کاربران

امتیاز کل

در حال حاضر نظری ثبت نشده است

ثبت نظر

امتیاز شما