در دنیای دیجیتال، داشتن وبسایت، یکی از مهمترین عناصر در ایجاد برتری یک بیزینس، نسبت به سایر رقبای آن است. با داشتن یک صفحه وب میتوانید، محصولاتتان را به نمایش بگذارید و با استفاده از صفحاتی مثل صفحه ی درباره ی ما، اطلاعات مفیدی در مورد کسب و کارتان، در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار دهید. اگر این اطلاعات را، با هوشمندی و دقت انتخاب کنید، اعتبار سایت و کسب و کارتان را افزایش دادهاید. نوشتن صفحه ی درباره ی ما، شاید بهنظر ساده باشد؛ اما در واقعیت چنین نیست. تعداد بیزینسهایی که بهدلیل عدم آگاهی از اهمیت این صفحه، دچار شکست در بخشی از کسب و کار و سایتشان شدهاند، کم نیست!
پس اگر صاحب وبسایت هستید، بهتر است بدانید که صفحه ی درباره ی ما چیست؟ چگونه صفحه ی درباره ی ما بنویسیم و ویژگی های صفحه درباره ما چیست؟
در ادامه به بررسی پاسخ این سوالات میپردازیم.
صفحه ی درباره ی ما چیست؟
در تمام سایتها، از قدیم صفحه ای به نام صفحه ی درباره ی ما وجود داشتهاست. معمولاً، محتوای این صفحه شامل اطلاعات کوتاهی در خصوص نوع فعالیت و سال تاسیس شرکت و توضیحی بسیار رسمی و کلیشهای بودهاست. به مرور زمان، با پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی و تحول در دنیای بازاریابی دیجیتال، اهمیت این صفحه روزبهروز بیشتر شد. تا جاییکه امروزه، بعد از ساخت سایت، اگر محتوای مناسبی در صفحه ی درباره ی ما ننوشته باشید، مشتریان بسیاری را از دستمیدهید. محتواسازی در سایت، یکی از مهمترین موضوعات و چالشهای پس از راهاندازی سایت است که محتوای صفحه ی درباره ی ما را نیز شامل میشود.
اهمیت صحفه ی درباره ی ما چیست؟
تاثیری که صفحه ی درباره ی ما، بر ذهن مخاطب میگذارد، بسیار زیاد است. این صفحه، مانند شناسنامه بیزینس و سایت شما عمل میکند. اهمیت صفحه ی درباره ی ما، تا حدی است که ممکن است مشتری دائمی شما، پس از مطالعه محتوای غیرحرفهای آن، برای همیشه شما را فراموش کند.
این موضوع، نشاندهنده اهمیت محتوای درباره ی ما است. اگر بتوانید در نوشتن محتوای این صفحه، موفق عمل کنید، اعتمادسازی فوقالعادهای برای مشتریان خود کردهاید. توصیه میکنیم، اگر توانایی برقراری ارتباط صحیح با مخاطب را ندارید و نمیدانید چگونه صفحه ی درباره ی ما بنویسید، حتما از شرکت سایت ساز خود بخواهید، تامین محتوای این صفحه را به عهده بگیرد.
چگونه صفحه ی درباره ی ما بنویسیم؟
اگر تعریف تجارت الکترونیک را بدانید، قطعاً اهمیت اعتمادسازی برای شروع همکاری در بیزینس را درخواهد یافت. برای نوشتن صفحه دربارهی ما، بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا در شکلگیری اعتماد مشتریان به کسب و کارتان موفق باشید. با اطلاع از این نکات و رعایت آن در تامین محتوای سایت میتوانید موفقیتی نسبی در نوشتن محتوای صفحه دربارهی ما کسب کنید.
کافی است، ویژگی های صفحه درباره ما را بدانید و در حین تامین محتوای این صفحه، تمام آن را رعایت کنید. در ادامه، به توضیح ویژگی های صفحه ی درباره ما میپردازیم.
سعی کنید با مخاطب ارتباط بگیرید!
حتما برای شما هم اتفاق افتادهاست که صفحهای با محتوای عالی بخوانید، اما هیچ ارتباطی با آن برقرار نکنید و در نهایت، قبل از اتمام مطلب، از ادامه مطالعه منصرف شوید. این دقیقاً کاری است که متن بیاحساس و خشک با مخاطب میکند.
اگر در نوشتن صفحه ی درباره ی ما، ارتباط با مخاطب را درنظر نگیرید، مخاطب هیچ زمانی را به خواندن ادامه مطلب شما اختصاص نخواهد داد. در این شرایط تمام زحماتی که برای داشتن سایت، از طریق سایت ساز آنلاین کشیدهاید، به باد خواهد رفت. پس سعی کنید، مطلب این صفحه را طوری بنویسید که گویا مخاطب دقیقا روبهروی شما است. همانقدر محترمانه، صمیمی و دوستانه بنویسید. با این ترفند، مخاطب علاقهمند به مطالعه کل محتوای این صفحه میشود. در این زمان، شما به هدفتان نزدیکتر شدهاید!
داستان تاسیس کسب و کارتان را صادقانه بنویسید!
شاید لازم است یادآوری کنیم که مخاطب شما انسان است و سرشار از احساس همزادپنداری. مخاطب هوشمند سایت شما، بهراحتی متوجه صداقت در کلماتتان میشود. پس داستان تاسیس کسب و کارتان را صادقانه توضیح دهید.
سعی کنید داستان جذاب و آموزندهای بیان کنید و نشان دهید که جایگاه فعلی بیزینس شما، ثمره تلاش شبانهروزی است که در راه موفقیت و بهبود کیفیت آن کردهاید.
مطمئن باشید، هیچ موضوعی جذابتر و امیدوارکنندهتر از این نیست که شما، سیر داستانی رسیدن به جایگاه موفقیت در کسب و کارتان را توضیح دهید. این موضوع، احساسات مخاطب را درگیر میکند و مخاطب آماده اعتماد به شما میشود.
از نیروهای انسانی در کسب و کارتان توضیح دهید!
یکی دیگر از مواردی که باعث جذب مخاطب میشود و اعتمادسازی را بههمراه دارد، آشنایی بیشتر مخاطب با نیروهای انسانی فعال در شرکت یا سایت شما است.
معمولاً، تداعی این موضوع که آدمهای حرفهای، در پشت این وبسایت قرار دارند و پشت این صفحه مجازی، مجموعهای حقیقی وجود دارد، حس بهتری به مخاطب القا میکند.
در این بخش، میتوانید توضیح مختصری در خصوص تخصص نیروهای انسانی شاغل در مجموعه، به مخاطب ارائه دهید و حتی با ذکر مسئولیت آنها در مجموعه خود، راه ارتباطی (مانند کد داخلی تلفن) جهت تماس تلفنی با آن فرد را فراهم کنید.
فراموش نکنید که اعتمادسازی حرف اول، در پایداری مشتری است!
از تخصص و ویژگی های خود بنویسید!
بعد از گذراندن تمام مراحل و درنظر گرفتن ویژگیهای اثرگذار در جلب اعتماد مخاطب، نوبت به توضیح تخصصیتر در خصوص نحوه کار و جزئیات محصولات و خدماتی است که به مخاطبین ارائه میکنید. سعی کنید ساده و روان، ویژگی خدمات و محصولاتتان را بیان کنید، تا مشتری تصمیم نهایی خود را برای ماندگار شدن یا گذشتن از سایت شما بگیرد. این بخش، تیر خلاص شما است که با درنظرگرفتن ویژگی های صفحه درباره ما نوشته میشود.
راه های ارتباطی را شفاف بنویسید!
بعد از جلبنظر مخاطب، وقت آن رسیدهاست که راه های ارتباطی خودتان را برای مشتری شرح دهید. درج شماره تلفن، آدرس محل فیزیکی شرکت یا مجموعه، درج نقشه گوگل جهت دسترسی آسان به محل شرکت، درج آیکون یا آدرس صفحات مجازی و در نهایت شماره فکس و ایمیل، ازجمله راه های ارتباطی یک صفحه ی درباره ی ما است.
خلاصه مطلب
نوشتن صفحه ی درباره ی ما، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که مسئولیت معرفی و تعیین جایگاه بیزینس شما، با محتوای همین صفحه است. پس سعی کنید با اطلاع از ویژگی های صفحه درباره ما، آن را بنویسید و ارتباط مطلوبی با مخاطب برقرار کنید. این صفحه، گویای شخصیت، برند و ماهیت مجموعه شما است؛ پس برای نوشتن آن، به نکات بالا توجه کنید.
نظرات کاربران
امتیاز کل
در حال حاضر نظری ثبت نشده است
ثبت نظر
امتیاز شما