طراحی سایت و سئو برای تمام کسب و کارهایی که در دنیای مجازی و اینترنت حضور دارند، بسیار مهم است. وب سایت شما مركز دنیای بازاریابی دیجیتال شما و محل ملاقات تمام مخاطبین بالقوهیتان در اینترنت است.
بهینه سازی موتورهای جستجو فرآیند بهینه سازی سایت که با رعایت نکات سئو جهت افزایش بازدید وب سایت بهدست میآید تا شانس رتبه بندی آن را در موتورهای جستجو بالا ببرد.
آنچه که بسیاری از مردم اغلب در مورد طراحی سایت و سئو نمیدانند این است که هدف واقعی این نیست که یک سایت کامل و بی نقص ایجاد کنیم، بلکه هدف، ایجاد سایت هایی است که مشکلاتشان کمتر از رقبا باشد؛ حتی اگر با سایت ساز آنلاین ساخته شده باشند!
موتور جستجوگر، سایتی که بهینه سازی شده است را در صورت جستجوی کلیدواژههای مرتبط به مخاطب نمایش میدهد. این لزوما به این دلیل نیست که سایت موردنظر از طراحی وب سایت حرفه ای برخوردار میباشد و از نظر رقابتی کارآمدتر است، بلکه نشان دهندهی آن است که در کنار طراحی سایت و سئو خوب و قابل قبول، بهینه سازی سایت با رعایت نکات سئو نیز انجام گردیده.
طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو در خلاء کار نمیکنند. برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی جامع و مؤثر که نتایج مورد نظر برای کسب و کار شما را فراهم میکند، نیاز است که بسیاری از قطعات متحرک و متفاوت در زمینه مناسب کار کنند.
یک سایت ساز آنلاین علاوه بر ارائه طراحی سایت مناسب میتواند برای کنار هم نگه داشتن این قطعات و ایجاد هماهنگی نیز به شما کمک کند.
در صورت رعایت مهمترین نکات سئو در ساخت سایت در نهایت، موفق به ساخت سایت حرفه ای خواهید شد؛ جایی که در آن طولی نخواهد کشید که تعداد زیادی از مخاطبان شما تبدیل به کاربرانتان شوند.
توجه به مخاطب و صنعت شما
ماهیت اصلی یک صنعت و مخاطبان آن باید بیشترین اهمیت را در هر استراتژی که برای بهینه سازی سایت درنظر گرفته میشود، داشته باشد.
- چه صنعتي هستيد؟
- چه کسانی رقبای اصلی شما هستند؟
- رقبای شما از چه استراتژی برای سئو بهره میگیرند؟
این سوالات و موارد دیگر، گام های بعدی شما در ایجاد استراتژی را تعیین خواهند کرد .
انتخاب کلیدواژه مناسب
همیشه باید بدانید مخاطبان شما در جستجوی چه هستند و آن را چگونه مییابند. برای آنکه به بهترین نحو ممکن کاربر را مورد هدف قرار داده و دنبال کنید و آنچه را که مخاطبان شما در جستجوی آن هستند، پیدا کنید، تحقیقات کلیدی را ضروری بدانید. شما باید درک مناسبی از هنجارها و تغییرات بازار صنعت و همچنین شخصیت خریداران و چگونگی تاثیرپذیری آنها داشته باشید.
اکثر صنایع هر 6 ماه یکبار نیاز به تغییر کلیدواژه و بازبینی سیاست های بهینه سازی سایت دارند؛ اما اگر شما در یک صنعتی هستید که به سرعت در حال تغییر است و بازار آن نیز به سرعت تغییر میکند، ممکن است که این زمان به بازه های سه یا حتی دو ماهه تبدیل شود.
تجزیه و تحلیل سایت و تهیه گزارش
برای موفقیت در طراحی سایت و سئو هیچ چیز، مهمتر از گزارش دقیق نیست. اگر شما نمیتوانید در مورد نتایجی که از بهینهسازی سایت به طور دقیق به دست میآید، گزارش تهیه کنید؛ پس چگونه میتوانید تنظیمات دقیقی که یک کمپین بازاریابی نیاز دارد را انجام دهید؟
تجزیه و تحلیل نیز براساس بازار و صنعت انجام میشود؛ در بازاری که رقبای شما روزانه هزار نفر بازدید کننده دارند، اگر تجزیه و تحلیل شما گزارش میدهد که شما در حدود 6000 بازدید در یک ماه داشتهاید، آیا شما موفق شدهاید؟
تاثیر گوگل در افزایش بازدید
همهی ما میدانیم که به جز گوگل، موتورهای جستجو دیگری نیز وجود دارند؛ اما گوگل بیش از 60 درصد ترافیک جستجو در دنیا را به خود اختصاص داده است؛ پس توجه به رعایت نکات سئو در گوگل در الویت است.
شما ممکن است از این واقعیت آگاه نباشید که گوگل الگوریتم خود را بیش از 500 بار در سال تغییر میدهد؛ گاهی اوقات تغییرات ظریف هستند و گاهی اوقات بزرگ. در هر صورت بخش بزرگی از نکات سئو که تضمین میکند وبسایت شما رتبهی خوبی را به خود اختصاص داده، با معیارهای رتبه بندی گوگل مطابقت دارد.
نظرات کاربران
امتیاز کل
در حال حاضر نظری ثبت نشده است
ثبت نظر
امتیاز شما