سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت و رعایت قوانین سئو برای بهبود سئو سایت در راستای بالا بردن بازدید وب سایت انجام شده و طبق تحقیقات صورت گرفته تاثیر به سزایی در افزایش فروش و جذب مخاطب خواهد داشت.

هدف از سئو و بهینه سازی سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو این است که موتور جستجو نه تنها سایت و صفحات وب شما را در صورت جستجوی کلیدواژه های مرتبط پیدا کند، بلکه سایت شما را به طور خاص رتبه‌بندی کند، به طوری که در بالای نتایج موتور جستجو نمایش داده شود. روند سئو و بهینه سازی سایت و بهبود سئو سایت یک فرآیند دفعی و یک باره نیست و نیاز به تداوم در رعایت نمودن قوانین سئو، بازبینی مرتب، نظارت و تست مداوم دارد.

مراحل سئو و بهینه سازی سایت

ساخت سایت برای سئو و بهینه سازی سایت با استفاده از طراحی وب سایت حرفه ای و رعایت کامل قوانین سئو در محتوای وب سایت یک معماری قوی را تشکیل می‌دهد که به موتورهای جستجو کمک خواهد کرد تا سایت شما را به سرعت و به آسانی در نتایج جستجو نمایش دهند.

مهمتر از همه بهبود سئو سایت برای بازدیدکنندگان تجربه کاربری خوبی به همراه دارد و سبب تشویق آنها برای تکرار استفاده از وب سایت خواهد شد.

مرحله 1: تجزیه و تحلیل کسب و کار و بازار هدف

  • تجزیه و تحلیل کسب و کار: تجزیه و تحلیل در خصوص متون مرتبط با فعالیت جهت بهبود سئو سایت، تحلیل کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار و تعیین تعداد مقالات مورد نیازی که با رعایت قوانین سئو تولید می‌شوند، کمک می‌کند تا موتورهای جستجو شما را در این رابطه رتبه بندی نمایند.
  • تحلیل رقابتی: بررسی کلمات کلیدی و محتوای ارائه شده بر پایه‌ی قوانین سئو توسط رقبای فعال موجود در بازار.

مرحله 2: تحقیق و انتخاب کلید واژه

  • تجزیه و تحلیل کلیدواژه: یک لیست هدفمند و مرتبط از کلمات کلیدی و عبارات را شناسایی کنید. لیست های رقبا و دیگر منابع موجود در صنعت مربوطه را مرور کنید. لیست اولیه خود را در موتورهای متفاوت جستجو کنید و به رتبه بندی هر کلمه دقت نمایید و در نهایت کلمات کلیدی را برای بهبود سئو سایت الویت‌بندی کنید.
  • تعیین اهداف: اهداف خود را از انجام سئو و بهینه سازی سایت به روشنی تعریف کنید تا بتوانید میزان موفقیت خود را از هر برنامه ای که پیاده سازی می‌کنید، اندازه گیری نمایید. به عنوان مثال: شما می‌توانید تصمیم بگیرید که ترافیک وب سایت را از 100 بازدید کننده در روز به 200 بازدیدکننده در طول 30 روز آینده افزایش دهید. همین مورد می‌تواند یک شاخص مناسب برای سنجیدن عملکرد و رعایت درست قوانین سئو باشد.

مرحله 3: بهینه سازی محتوا و تالیف مقاله

  • عناوین صفحات و مقالات را براساس تحلیل های انجام‌شده و قوانین سئو انتخاب کنید. عناوین مبتنی بر کلمات کلیدی در ثبت سایت در صفحات اول گوگل تعیین‌کننده خواهند بود.
  • ایجاد برچسب و متا تگ (Meta Description) های مناسب نیز می‌توانند بر روی کلیک ها تاثیرگذار باشد؛ اما برای رتبه بندی به طور مستقیم استفاده نمی‌شوند. ساخت سایت با استفاده از سایت ساز رایو امکان استفاده از برچسب را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • راه موتورهای جستجو را برای یافتن وب سایت خود آسانتر کنید و هر دو نسخه XML و HTML را ایجاد کنید.
  • از لینک دادن مقالات و متون به صفحات داخلی وب سایت و مراجع معتبر غافل نشوید. (Backlink & Hyperlink)

مرحله 4: تست مداوم و اندازه گیری

  • تست، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل رتبه بندی موتورهای جستجو و ترافیک وب سایت برای تعیین اثربخشی برنامه‌هایی که انجام داده‌اید و میزان رعایت قوانین سئو بسیار مهم است.
  • نظارت و اصلاح مداوم کلمات کلیدی و محتوای وب سایت براساس قوانین سئو ضروری است تا به طور مرتب شاهد بهبود سئو سایت باشید.
  • اطمینان حاصل کنید که لینکهای ورودی و خروجی شما مربوط به کسب و کار شما است.

مشاهده منبع

2 اردیبهشت 1398 - 12:41

نظرات کاربران

امتیاز کل

در حال حاضر نظری ثبت نشده است

ثبت نظر

امتیاز شما